Deze week ging de site “RelatiePlant” van start. Op RelatiePlant kun je er via snelle test achterkomen welke kamerplant het meest voor jou geschikt is. Of eh: je “match” zoals dat heet in datingtaal. Mijn match is de “rots in de branding”… en wauw, ik sta versteld hoe erg dat waar is na een serie van eerdere verkeerde plantrelaties die dan ook geen lang leven waren beschoren (letterlijk dus). Welke kamerplanten achter de term hierboven schuil gaan moet je vooral even zelf ontdekken.
Zeker een kijkje waard dus, dus doe de test. Ik vind de campagne een erg leuk idee en de site is ook nog eens leuk, simpel en goed uitgevoerd. en laat ons hieronder in de reactie of op onze Facebook pagina weten welke kamerplant jouw match is, en of het ook nog een beetje klopt?
De site en de campagne zijn opgezet door het Bloemen Bureau Holland en deel van de grotere campagne “ik en mijn plant”. We schreven laatst ook al over dit soort plantenmarketing en de oude campagne “Kerstboom eruit, kamerplant erin” die je vast nog wel kent. De nieuwe kamerplanten campagne draait om het boek “ik en mijn plant” waarvan er in 2010 ruim 37.000 werden verspreid onder kopers van kamerplanten in Nederland en Frankrijk.
Koop je komende weken voor 15 euro of meer een kamerplant, dan krijg je een coupon met code waarmee je kansmaakt op een boek. Let wel even op voordat je afrekent of je verkooppunten meedoet met met de actie. De winkans met een coupon is ongeveer 50%, aangezien vorig jaar 80.000 mensen hun code checkten waarvan er dus bijna 40.000 een boek wonnen.
Om maar even aan te geven dat hier veeeeeel geld in omgaat: de campagne loopt tot eind oktober in Nederland, Frankrijk en Duitsland en wordt ondersteund met radio commercials, verkoopmateriaal bij bijna 6.000 verkooppunten en banners op nieuwssites, de libelle en zelfs marktplaats.nl