Meestal schrijven we hier over tuinen en balkons, maar deze keer een uitzondering omdat we de reclamecampagne van deze 100% milieuvriendelijke “groene” schoenen van OAT zo mooi vinden dat het wel wat aandacht verdient. OAT is een Nederlands schoenenmerk, opgericht door Christiaan Maats en Dirk-Jan Oudshoorn. In hun visie stellen ze terecht dat het combineren van goed design en duurzaamheid niet altijd goed te combineren is en tegelijker tijd dé uitdaging is voor de toekomst:
“The future of fashion lies in a reconciliation between nature and industry. OAT Shoes strives to lead the way to that future.”
In de campagne zijn de schoenen begraven in een grote laag aarde in de etalages van winkels, gingen (half)naakte modellen de catwalk op met een kruiwagen vol groen met een schoen erin, en werd er een mooie iPad app ontwikkeld in de vorm van een botanische gids. Volop geïnspireerd dus door de natuur en een mooie vorm van Guerilla Gardening, passend bij de slogan: Shoes that bloom! Toffe schoenen, met een terechte groene basis.
De schoenen zijn (naast in de webwinkel van OAT) te koop bij Nukuhiva, de winkelketen van Floortje Dessing waar duurzame mode centraal staat. De campagne is bedacht, ontworpen en uitgewerkt door Thijs Biersteker.